Werkwijze

Aanmelding

Het aanmelden kan via het Aanmeldformulier. Dan volgt er een eerste telefonisch gesprek waarin wij inschatten of ons behandelaanbod kan aansluiten bij uw hulpvraag en klachten, en bij de verwachtingen die u van een behandeltraject heeft.

De wachttijd kan zeer wisselend zijn, u kunt het beste contact opnemen met de praktijk en navraag doen over de actuele wachttijd.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.

De gegevens die u invult, worden zorgvuldig behandeld. Alleen uw behandelaar zal uw gegevens inzien.

Intake en adviesgesprek

Mochten wij gezamenlijk na kennismaking overgaan tot intake, dan dient u het volgende mee te nemen:

  • Geldige verwijsbrief van uw huisarts
  • Geldig identiteitsbewijs
  • Pas van de zorgverzekering

In de eerste gesprekken zullen we onderzoeken wat uw klachten zijn en wat de achtergrond van die klachten is. Door uw klachten en mogelijkheden zo goed mogelijk in kaart te brengen, kunnen wij u een passend en op maat gemaakt behandelaanbod doen. Na afronding volgt een adviesgesprek waarbij er samen met u een behandelplan opgesteld wordt. Daarbij worden ook afspraken gemaakt over de duur en de frequentie van de gesprekken.

Behandeling en ROM-metingen

Regelmatig zullen we de behandeling evalueren en de voortgang van uw therapie monitoren (Routine Outcome Management) om te kijken waar we staan en of we op de juiste weg zijn. Verder wordt de therapie regelmatig besproken binnen ons intervisie overleg met de collega’s van deze praktijk. Op deze wijze wordt de kwaliteit van de behandeling ook geborgd.

Afsluiting

Aan het einde van de therapie vindt een evaluatiegesprek plaats en wordt tevens stilgestaan bij hoe u ervoor kunt zorgen dat u kunt vasthouden wat er bereikt is.

Voor verwijzers

Om uw cliënt te kunnen aanmelden hebben we een geldige verwijsbrief nodig. U kunt de verwijsbrief downloaden en versturen naar de gekozen behandelaar, zie Contact. Wanneer u eerst wenst te overleggen, kunt u ons uiteraard telefonisch of per mail benaderen.

Wat te doen bij crisis

Bij crisis tijdens kantooruren kunt u contact opnemen met uw huisarts, buiten kantooruren met het spoednummer van de huisarts en in de avonden en weekenden met de huisartsenpost voor het inschakelen van de crisisdienst.

Daarnaast kunt u met doodsgedachten terecht op de website www.113online.nl (of bel gratis 0800-0113).